Wednesday, November 07, 2007

بر اثر یک حمله انتحاری در ولایت بغلان دست کم بیش از چهل تن کشته و 140 تن دیگر زخمی شدند


در میان کشته شدگان سید مصطفی کاظمی رئیس کمیسیون اقتصاد پارلمان، صبغت الله ذکی نماینده تخار، عارف ظریف نماینده کندز، انجنیر عبدالمتین نماینده هلمند و نازکمیر سر فراز، شامل اند. زمری بشری سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که تعداد کشته و زخمی ها به بیشتر از 40 تن می رسد.

غلام مصطفی جواد معین وزارت، شکریه عیسی خیل، سید داود هاشمی ، هاشم فولاد و عبدالسلام قاضی زاده از وکلای ولسی جرگه ، امیر گل قوماندان محلی بغلان، و به شمول تعداد از ژورنالیستان و شمار زیاد از مردم محلی و شاگردان مکاتب از زخمی شدگان این حمله انتحاری می باشند.

این حمله عصر روز سه شنبه 15 عقرب زمانی رخ داد که هیئت اقتصادی پارلمان کشور، بمنظور افتتاح فابریکه بازسازی شده قند سازی در ولسوالی بغلان جدید، می رفتند.

گفته می شود شخص انتحار کننده زمانی خود را به کاروان از نمایندگان ولسی جرگه تصادم داد که تعداد زیاد از باشندگان این ولسوالی به شمول کودکان و اطفال برای استقبال از مهمانان آمده بودند.

آمار گوناگون

هر چند تا هنوز آمار دقیق در دست نیست اما مطابق ارقام که داکتران شفاخانه ها در ولایت بغلان داده اند، نشان می دهد که کشته شدگان بیش از چهل تن و زخمی شدگان نیز بیشتر از 145 تن می باشند.

محمد یوسف فایز، رئیس شفاخانه مرکزی پلخمری در مورد گفت :" تنها در شفاخانه مرکزی پلخمری بیش از 45 تن زخمی حساب شده است."

شفاخانه بغلان نیز از حدود 40 زخمی و 5 کشته خبر داده است.

شفاخانه حیدری در پلخمری 10 مجروح و 5 کشته از این حادثه مرگبار را آمار داده است.

قرار است چند لحظه بعد اجساد کشته شده ها به کابل آورده شود.

شمال افغانستان معمولاً از این نوع حملات انتحاری بعد از سقوط طالبان در امان بوده است و این اولین حمله انتحاری �

No comments: