Saturday, November 03, 2007

عساکرآلماني په جنوب افغانستان ارسال نمي شود

آنگلا مرکل صدرعظم کشورآلمان که دریک سفر غیر منتظره وارد کابل پایتخت افغانستان شده است امروزصبح طی کنفرانس مشترک مطبوعاتی با حامد کرزی رییس جمهورکشور گفت: این کشور با کمال میل جهت بازسازی  برای دولت افغانستان کمک می کند.

میرکل ازملاقات رییس جمهور کرزی اظهارخوشی نموده اضافه کرد که محور این ملاقات  آموزش پولیس وتجهیزآنها بود.

 

به گفته صدرعظم  آلمان عساکر آلمانی که درشمال افغانستان درچوکات نیروهای ناتو مصروف فعالیت های نظامی می باشند برای مدت باقی خواهند ماند وبه جنوب افغانستان اعزام نمی شوند، وصرف ازلحاظ تجهيزات به نیروهای که مصروف جنگ با شورشیان طالب هستند آنها را کمک می کند.

 

این اولین سفر خانم مرکل به افغانستان مى باشد. خانم مرکل دراین نشست خبری افزود: دولت آلمان مصمم است، دولت افغانستان را دربخش های اقتصادی، باسازی و بخصوص درعرصه خود کفایی وبهترشدن وضیعت زندگی زنان افغان کمک نماید

به گفته وی المان در شش سال اخیر مبلغ 850 میلیون دالر را دربازسازی افغانستان به مصرف رسانیده تا سال 2010 این رقم به یک میلیارد دالر خواهد رسید.

صدراعظم آلمان همچنین با سربازان آلمانی حاضر در افغانستان دیدار می کند.

سربازان آلمانی همراه با نیروهای بین المللی در شمال افغانستان حضور دارند. تعداد این سربازان به سه هزار و پانصد نفر می رسد که مسئوولیت آنها تامین امنیت برای طرح های بازسازی افغانستان می باشد.

منطقه شمال افغانس�

No comments: