Friday, March 07, 2008

سرباز اردو محکوم به اعدام شد

یک تن از خورد ضابطان قول اردوی 207 ظفر ولایت هرات، شام روز پنجشنبه در یک محکمه علنی به اعدام محکوم شد.این خورد ضابط در ماه سرطان سال جاری چهارتن از منسوبان اردوی ملی و یک تن از سربازان قوت های ایتلاف را به قتل رسانده و 7 تن دیگر از همقطارانش را نیز مجروح نموده بود.

جلندر شاه بهنام قوماندان قول اردوی 207 ظفر هرات می گوید که این سرباز به اساس حکم فقره های 5 و 6 ماده 395 قانون جزای کشور، از سوی هیات قضاییه ریاست محکمه ابتدایی عسکری قول اردوی 207 ظفر، به اعدام محکوم شده است.

صفوف اردوی ملی مملو از جنگجویان جنگ های تنظیمی میباشد، این اشخاص بنابر نداشتن تجربه و اخلاق اجتماعی نتوانسته اند به شغلی دیگر بپیوندند و دوباره به یک دستگاه جنگی پیوسته اند. بعضی از جنگجویان تنضیمی و جانیان جنگی های داخلی نتوانستند از عهده تعلیمات نظامی، که برا اساس نظم و دسپلین نظامی بنا گشته، برایند و ارتش را قبل از اختطام تعلیمات ترک گفتند. بنابر همین دلیل است که حدود 40 فیصد از سربازان قبل از اختطام آموزش های نظامی ارتش را ترک میکنند. اما گروه از ایشان در ارتش موجود اند و دست به جنایت میزنند. چند قبل نیز دو سرباز این قول اردو در حالی محکوم به اعدام شده بودند که در ولایت غور هنگام اجرای وظیفه از مردم به زور پول اخذ نموده و دو تن را به قتل رسانده بودند.

 

 

No comments: