Tuesday, August 12, 2008

عروسی دسته جمعی 50 زوج در ولایت هرات

جشن پیوند گل ها با عقد نکاح 50 زوج جوان شب دوشنبه (28 اسد) در تالار بزرگ مولانا جلال الدین محمد بلخی در ولایت هرات برگزار شد. پنجاه هزار دالر امریکایی هزینه مصارف عروسی و جهیزیه این پنجاه زوج جوان از سوی موسسه خیریه رفاه پرداخته شده است. انجنیر عبدالله کاظمی مسوول دفتر موسسه رفاه در ولایت هرات گفت: ((پنجاه زوج جوان را به اساس اقتصاد ضعیفی که داشتند شناسایی نموده، و مصارف عروسی و مجموعه جهیزیه آنان از سوی موسسه رفاه پرداخته شد.))
در بین این زوج های جوان دانش آموزان، دانشجویان، سینما گران و کسبه کاران وجود داشتند که آنان نسبت به ضعف اقتصادی تا اکنون نتوانسته بودند، محفل یا جهیزیه عروسی شان را تهیه و برگزار نمایند.

این محفل عروسی برای اولین بار در ولایت هرات به صورت دسته جمعی برگزار شده و تا کنون سابقه نداشته است و در این حدود یک و نیم هزار نفر مهمان اشتراک داشتند. محمد حسن حسن زاده یک سینما گر جوان ولایت هرات در حالی که کنار همسرش ایستاده
بود، گفت که وی از یک سال به این طرف به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته است جشن عروسی اش را برگزار نماید.

وی از این اقدام موسسه خیریه رفاه سپاس گذاری نموده و اشک شوق در چشمانش برق می زد. فاطمه دختر 20 ساله که در کنار همسرش با لباس سفید قرار داشت می گوید: (( اگر کمک این موسسه نمی بود، ممکن بود سال ها به طول می انجامید تا ما می توانستیم
جهیزه آماده نموده و پول مصارف عروسی را تهیه می نمایم.)) وی از خانواده ها می خواهد تا شرایط سخت را در مقابل عروسی اولاد های شان نگذارند تا آنان نتوانند، مصارف عروسی را تهیه نمایند.

فاطمه همچنان از موسسات کمک کننده می خواهد تا در این راستا افراد بی بضاحت را کمک نموده تا فقر و فحشا از جامعه برداشته شود. در این حال محمد انور متین کارشناسان فرهنگی اجتماعی ولایت هرات، ضمن تقدیر از این موسسه خیریه اظهار داشت، که این کار بزرگ فرهنگی و معنوی باید تعمیم بخشیده شده و از آن حمایت گردد، تا مشکلات اقتصادی فرا راه ازدواج جوانان حل گردد.

No comments: