Sunday, April 06, 2008

اعلامیه اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در مورد تهدید به قتل اعظم رهنورد زریاب

در حالی که دو هفته از تهدید به قتل اعظم رهنورد زریاب، مشاور ارشد اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان و نویسنده شهیر کشور می گذرد، هنوز نهاد های امنیتی، هیچ گزارشی در مورد عاملین این تهدید نداده اند.

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در حالی که اقدام ریاست امنیت ملی برای تامین امنیت جانی آقای زریاب را قابل تقدیر می داند، تذکر چند نکته را ضروری می پندارد.

نخست این که چرا با وجود در خواست های رسمی این اتحادیه از وزارت امور داخله و ریاست امنیت ملی، هنوز اقدام محسوسی در جهت رد یابی عاملین سؤ قصد بر جان آقای زریاب، صورت نگرفته است.

دوم این که اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان قبلا به نهاد های امنیتی و وزارت اطلاعات و فرهنگ شکایت کرده است که فردی به نام فرهنگپال در شماره 26 حوت جریده پلوشه آقای زریاب را .واضحا تهدید کرده است. با این حال هیچ کدام از این نهاد ها در زمینه شناسایی این فرد و انجام تحقیقات از وی اقدامی نکرده اند.

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان یک بار دیگر از این نهاد ها می طلبد که در زمینه شناسایی و تحقیق از فردی به نام فرهنگپال، اقدامات سریع و عملی نمایند.

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان با اغتنام از فرصت، مراتب امتنان خود را از حکم معاون دوم رییس جمهور مبنی بر نام گذاری یک جاده به نام "جاده شهید اجمل نقشبندی" ابراز می دارد.

ما اقدام وزارت اطلاعات و فرهنگ مبنی بر نام گذاری یک جایزه رسانه یی به نام اجمل نقشبندی را نیز قابل تقدیر می دانیم

No comments: