Friday, August 10, 2007

به خاطر بازداشت دوبارهء "کامران میرهزار"

به نام خداوند آزادی

 

اعلامیه ی اعضای کمیته ی حمایت از "میرهزار"

به خاطر بازداشت دوبارهء "کامران میرهزار"

 

کامران میرهزار، خبرنگار سلام وطندار و سردبیر سایت کابل پرس، امروز ساعت 9:20 صبح، بار دیگر از سوی افراد ناشناسی که لباس ملکی به تن داشتند و خود را کارمندان امنیت ملی معرفی کردند ، از مقابل دفتر کارش بازداشت شد.

 

به گفته ی شاهدان عینی، افرادی که شناسنامه ی امنیت ملی را داشتند، بدون مدرک رسمی، کامران میرهزار را به زور، سوار موتر خود ساختند و به سمت نا معلومی بردند.

 

ریاست عمومی سارنوالی امنیت ملی بر بنیاد مطالعه ی دوسیه ی میرهزار، پس از جریان تحقیق و باز پرسی، دوسیه ی او را یک تخطی رسانه یی خوانده و آن را ضمن آزادی کامران، به کمیسیون تخطی رسانه های همگانی محول نمود.

کمیسیون تخطی رسانه های همگانی به ریاست عبدالکریم خرم، وزیر اطلاعت و فرهنگ، به تاریخ 13 اسد سال جاری با حضور اعضاء و شخص آقای میرهزار تشکیل جلسه داد و پس از ارزیابی و بحث، به تاریخ 16/05/1386، فیصلهء خود را مبنی بر توصیه به سردبیر کابل پرس، صادر نمود.

 

باید گفت که بازداشت این بار کامران میرهزار، همانند دفعهء پیش، غیر قانونی و با جبر و اکراه صورت گرفته است.

 

اعضای کمیته ی حمایت از میرهزار که متشکل از خبرنگاران، نویسنده گان، روشنفکران و اعضای نهادهای جامعه ی مدنی می باشد، ضمن محکومیت بازداشت میرهزار، برخورد نهادهای مسئوول امنیتی و در کلیت دولت را در برابر خبرنگاران، غیر دموکراتیک و خطرناک دانسته، خواهان دانستن دلیل بازداشت و هم چنان رهایی کامران میرهزار می باشند.

قابل تذکر است که تا ساعت3 پس از چاشت امروز پنج شنبه، یعنی حدود 7 ساعت پس از بازداشت کامران میر هزار، نه تنها کمیته ی دفاع از کامران، بلکه، بسا از نهادهای جامعه ی مدنی و دفاتر حقوقی و هم چنان نهادهای سازمان ملل متحد از جمله یوناما، در تلاش شناسایی بازداشت کننده گان و رهایی کامران بوده اند؛ ولی تا هنوز نتیجه ای به دست نیامده است.

باید گفت که نا معلوم بودن وضعیت و چگونگی برخورد با کامران، این نگرانی را ایجاد می کند که تا روشن شدن وضعیت میرهزار، وی اذیت های جسمی و روانی شود.

کمیته ی دفاع از کامران میرهزار، از تمام نهادهای مدنی و مجامع بین المللی، موسسات دفاع از حقوق بشر و دفاع از آزادی بیان درخواست می نماید تا در زمینه ی روشن شدن سرنوشت آقای میرهزار، سعی لازم نموده تا مقامات امنیتی حاضر به رهایی و یا اعلام اتهام علیه موصوف شوند.

 

در غیر آن، ما از مجموع امکانات قانونی به خاطر رهایی و روشن شدن اتهام علیه کامران میرهزار دریغ نخواهیم کرد.

 

با ارات زیاد

اعضای کمیته ی حمایت از میرهزار

 

 

No comments: